Tips om social marknadsföring och personligt varumärke

Jon Täng
Av Jon Täng  |  6 juni, 2013

Bret Simmons håller ett inspirerande föredrag på WordCamp i Reno/Tahoe om Social Business and Personal Branding. Det vill säga hur du ska arbeta socialt med ditt företag, arbeta socialt med din hemsidas innehåll, samt hur du ska bygga ditt personliga varumärke.

Bret pekar på hur viktigt det är, om man vill bygga upp sitt varumärke, att vara aktiv på internet i sin sociala marknadsföring och sitt personliga varumärkesbyggande. Några tips i hur man gör detta är genom att:

  • ha ett aktivt och bra innehåll på hemsidan genom en blogg. Dels för att sprida budskap och dels för att bygga upp ett stort innehållsindex.
  • vara aktiv och finnas på så många sociala medier som möjligt och dela bloggens innehåll, samt se till att bloggen och hemsidans innehåll är navet i all informationsspridning (inbound marketing).
  • vara aktiv genom att blogga om andra, eller kommentera på andras hemsidor/bloggar, som har en relevans med ditt eget varumärke.
  • vara personlig, d.v.s. att visa sitt namn, istället för att gömma sig bakom ett företagsnamn. Personlighet bygger relationer till besökare och kunder.

Läs mer från Bret i detta ämne.

Jon Täng: digital marknadsförare och webbutvecklare

Jon Täng

Digital Marketing Specialist / Webbutvecklare

Jag är Marketing Specialist / Webbutvecklare på Bozzanova Reklambyrå i Vänersborg. Digital Marknadsföring, Sökmotoroptimering, Google Ads, Social Ads, WordPress och Webbutveckling är min vardag.

Copyright 2024 Jon Täng
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram