Paid Social innebär marknadsföring och annonsering i sociala kanaler som exempelvis Youtube, Facebook, Instagram, LinkedIn, Snapchat, TikTok med flera.
Algoritmerna på de olika sociala medierna har gjort det allt svårare för användare att hitta till företag via organiskt. För att företag ska kunna synas i sin målgrupps flöde krävs en strategi för när man ska boosta sina inägg med en annonskampanj. Genom att annonsera kan den betalda trafiken även hjälpa den organiska trafiken genom det ökade engagemanget.
Behöver du eller ditt företag hjälp med Paid Social? Då hjälper jag gärna till.
Kontakta mig så kan vi diskutera lösning.
YouTube är en av de största kanalerna i världen och är i topp 3 i Sverige av de mest använda social kanalerna.
För att annonsera på YouTube behövs ett Google Ads-konto där annonseringen hanteras. Om man vill ha videoannonser behövs även ett eget YouTube-konto.
Facebook och Instagram dominerar än så länge den svenska marknadsföringen i sociala kanaler för B2C då dessa kanaler är i topp 3 i Sverige.
Med ett Meta Business Manager-konto hanterar du dina Meta-kanaler och marknadsföring.
LinkedIn är en stor B2B-kanal över hela världen och här ska man självklart finnas som företag samt vara aktiv.
TikTok är en stor socal plattform vars publik ökar markant i Sverige. Är målgruppen Gen Z så ska du som företag vara här.
Behöver du eller ditt företag hjälp med Paid Social? Då hjälper jag gärna till.
Kontakta mig så kan vi diskutera lösning.
Det finns mer jag kan hjälpa till med gällande digital marknadsföring.